Saturday, March 3, 2007

Analysera mera...

P.g.a. den där spamblogvarningen har jag inte haft möjlighet att publicera något här på bloggen på några dagar. Men nu har jag blivit rentvådd. Jag får väl vara försiktig med alla obscena ord, förmodar jag.

Så har man då varit i Karlstad en sen februarikväll. Jag åkte hemifrån kl. 14.30, hämtade upp Jovan och Martin vid stationen i Göteborg och drog vidare mot Karlstad. Körde fel redan vid Nils Ericssonplatsen...

Vi var framme vid 19 och då hade Jovan och jag t.o.m. hunnit pinka vid vägkanten. Jovan lovade att han skulle försöka skriva Erika i snön. Det hade nämligen blivit rätt marigt för mig. Snön var så djup att jag var tvungen att trampa ner en kissplats med en diameter på ca 50 cm., för att slippa bli kall om rumpan.

Giget blev sådär. Jag tycker att jag gjorde så gott jag kunde. Jag gick upp som nummer två, efter Martin. Vi hade tidigare konstaterat att nu skulle jag äntligen komma upp på scen framför en uppvärmd och skön publik, men så blev det inte riktigt. Då Kristoffer hade gått upp som konferencier hände en liten incident med tre jobbiga, pratiga tanter, som vägrade lyssna på showen och istället ägnade sig åt att högljutt försöka dela notan. Det slutade med att Kristoffer var tvungen att be dem lämna lokalen, varpå ytterligare ett sällskap reste sig och gick. Stämningen var alltså inte på topp. När vi åkte hem försökte vi hitta orsaker till att det inte gått så bra för oss, men sanningen är också den att vi inte är tillräckligt rutinerade för att kunna vända en sådan stämning. Tyvärr är det så! Men jag tycker nog ändå att både Martin, Jovan och jag kämpade tappert.

Efter paus blev det bättre. Förmodligen för att publiken hunnit släppa en del, men också för att komikerna efter paus faktiskt hade större rutin och mer erfarenhet. Speciellt gillar jag Anders Celin. Jag har en extremt ordinär humor i jämförelse med honom. Som t.ex. att han pratar om när han var liten och hade en dvärg som husdjur. "Visst är de söta när de äter, men man får vara försiktig så de inte rymmer från buren...!"

Men Tjipp var för övrigt en skön klubb dit jag gärna kommer tillbaka. Ingen gång man står på scen är väl den andra lik, tydligen!

Och är det någon som undrar så körde jag lite fel på hemresan också, släppte av Jovan i Floda och Martin i Kortedala, samt lade min möra kropp i bingen ca kl. 04.30. Och var på jobbet i Falkenberg kl. 07.45!

No comments: