Saturday, March 17, 2007

Stockholm!

Tror ni inte på f-n att jag fick migrän i Stockholm! Jorå, jorå, så blev det. Men jag kunde ändå stå ut med föreläsningar och dylikt. Det var faktiskt mycket givande och intressant på alla sätt och vis. Det fanns dock vissa tanter i sällskapet som var svårare att stå ut med, men det löste sig genom att hon helst ville slippa oss och gav sig iväg hela tiden. Ooops, nu sade jag ju att det var en av tanterna. Men lägg märke att jag inte nämnde något om att hon var lång och hade mörkt hår...

Om det finns någon som undrar hur det har gått med Hallands Nyheter och Varbergsposten har det utvecklat sig sålunda: Jag ska träffa VP på måndag och HN på onsdag. De kommer vinkla artiklarna på lite olika sätt. Varbergsposten skriver om mig som ståuppkomiker och min "karriär" och Hallands Nyheter berättar mer om den standupkväll som jag arrangerar i Skällinge Bygdegård fredagen den 30 mars. Jessica på VP var mycket nöjd över att hennes artikel kommer först, nämligen kommande vecka. Malin på HN ville att hennes artikel skulle publiceras i fredagens nöjesbilaga som kommer just den 30:e (eller någon dag tidigare). Så det ska bli trevligt! Nu är det väl bara att vänta på att Radio Halland hör av sig också. Jajamensan! Det kostar på att ligga på topp!

9 comments:

Unknown said...

Erika - passa på att bjuda in någon av dem till kvällen, så kanske du får ytterligare lite publicitet. Det kan ju vara kul att skriva om eller recensera showen eller något sådant.

Trist med migränen. Hoppas du mår bättre.

Kram,
Martin

Anonymous said...

Jättebra förslag,som vanligt från Martin.
Ser verkligen fram emot att få vara med i Skällinge den 3o:e,verkar ju kunna bli hur bra som helst.
Ska bli kul att se er då.

Hälsningar Patrik

Anonymous said...

Jag hoppas att du nämner mig och ger goda ord om mig till Malin. Om du säger att jag tävlar i Poetry Slam så vet hon vem jag är.

Ha det bra
P-O

Erika said...

Ja, killar, erkänn att ni gillar publicitet ni också. Men jag lovar, jag ska göra så gott jag kan. Dessutom har jag redan lovat Malin att lämna henne en lista på vilka ni är, varifrån ni kommer och vilka meriter ni har. Finns det kanske något som ni känner att ni vill lägga till i era CV:n? Ett skolrekord i höjdhopp kanske? Eller ett släktskap med Unnarydssläkten. Give it to me, baby...

Erika

Unknown said...

Självklart - all publicitet är bra publicitet.

Jag är nöjd om du kallar mig Sveriges nya Thomas Petersson i artikeln. *pfft*

Retas bara. Säg vad du vill. =)

Kram
Martin

Erika said...

Okej! Martin, du är den nye Thomas Petersson! En gång blev jag presenterad som Skällinges svar på Babben Larsson, men jag vet inte riktigt... Andra önskemål? Vi har ju i alla fall, som sig bör, en egen kurdkomiker! Ett riktigt standupgäng bör ju ändå innehålla en sådan...

Unknown said...

Vad bra - vi kan bli det nästa Stockholm Live. Vi kan kalla oss Göteborg i Repris!

Jerker said...

Jaha!! Då var det bara jag kvar! Att skriva något alltså! Det ser bra ut här Ika! Låt inte din kommande tidningsorgie ta över bara! Du kan bli ökänd!

Jerker

Anonymous said...

Hej Vänner,

Tillbaka från Kurdistan. Mår allt bättre. Genomgick mina jobbigaste dagar i livet hittils. Men... men det kunde vara värre.

Ser fram emot att träffas den 30 mars och köra lite stand up. Lite skratt är medicin för själen sägs det.

Vi ses snart.
Vänliga hälsningar, Kadir