Thursday, March 8, 2007

Harrys!

Jag är skitnöjd! Jag var riktigt bra igår. Inte så att man kan säga att taket lyfte, men jag var helt enkelt bra. Det känns på ett speciellt sätt. Man är liksom med. Ibland, när det går dåligt, kan jag under showen, fundera på hur jag ska göra, lägga till, dra ifrån. Det gör jag aldrig när det går bra. Då är det verkligen här och nu. Ibland kan jag dock i efterhand se att jag missat en del grejer utan att jag märkt det. Vid ett bra gig spelar detta oftast ingen roll. Det är ju bara man själv som kan bli irriterad över att man glömt någon grej eller missat på andra sätt. Igår glömde jag ett litet kort skämt som gjorde att jag inte kom rätt in i nästa rutin. Jag hade en liten blackout där, faktiskt, men hittade tillbaka in igen efter ett tag.

Kvällen började med att Martin Krantz gick upp och hälsade alla välkomna. Jag tycker att han blivit riktigt bra på att snacka med publiken. Därefter var det min tur och det gick bra redan från början. Publiken var inte helt nykter, vilket gjorde att det under mina 10 minuter kom flera kommentarer. Svårt, tycker jag. Mina svar blir mest av typen: "Jaså, säger du det..." Under Martins act kom ännu fler kommentarer. Så pass att han då och då tappade tråden. Men jag tror att det var mest han själv som upplevde det som jobbigt. Publiken uppskattade det. Martin var helt enkelt jättebra igår.

Sedan var det dags för Thomas. Jag försökte analysera lite där jag satt och kollade. Jag såg honom sist för nästan exakt ett år sedan och en sak är säker. Den mannen är produktiv! Vilket ju i och för sig är nödvändigt, med tanke på hur mycket han syns i media. Men han är så bra! Det är kanske inte alltid hans material är kanonroligt, det är ju hur han levererar grejerna som är väsentligt. Han skulle kunna säga nästan vad skit som helst och folk hade kreverat! Det är jätteintressant och lärorikt att se.

Lokalen var fylld till bristningsgränsen. Det säger också en hel del om Thomas popularitet. Han har en stadig fanclub som inte går och ser standup. De kollar på Thomas Peterson och vet att de kommer att få valuta för pengarna.

För övrigt kan meddelas att jag tog de gröna byxorna.

No comments: