Sunday, March 25, 2007

Plåster på såren

Nu är jag trött på akuten. Satt där själv i några timmar igår efter att ha gjort ett hack i pannan med hjälp av ett par nytvättade jeans... (Don´ t try this at home.) Så nu är jag tejpad och fin, med ett hudfärgat plåster i ögonbrynsnivå. (Finns det sådana i Afrika...? Och då menar jag inte ögonbryn...)

P.g.a. detta missöde satt jag i mina svarta konsertkläder och högklackade svarta skor på sjukhuset och missade repetitionen inför gårdagens konsert. Denna gick i och för sig ganska bra i alla fall. Konserten, alltså, för jag kom till kyrkan en halvtimma innan det var dags.

Veckan som kommer, blir tung. Standup på Rubys i Göteborg tillsammans med Johan Rheborg och Per Andersson på tisdag, standupkväll här i Skällinge med mina kompisar, repetition i Ölmevalla på lördag inför konsert på söndag.

Men som sagt: det kostar på...

(Som tur är får jag ta bort plåstret på tisdag kväll... Man vill ju ändå vara snygg i stråkastarljuset.)

1 comment:

Anonymous said...

Jag kan inte i min vildaste fantasi få bilder i huvudet hur det gått till, det där med jeansen. Men det var nära ögat... Föresten... det där med hudfärgade plåstret, bygg vidare på det, det var ju skitkul. Ses på fredag.