Monday, March 12, 2007

Schack och fiolmusik får en att må bra!

Jag har varit på hälsoundersökning. Och kan man tänka sig! Jag mådde bra! Allt var bara toppen-toppen. Bortsett från att jag har nedsatt hörsel på vänster öra (skyll på fiolen), ont i axeln, bula på låret, inlägg i skorna samt sömnsvårigheter. Annars var allt kanon.

Jag har också sett en rafflande schackturnering med min dotter och hennes klass. Eftersom vi snackar mitt barn, blev de självfallet silvermedaljörer och gick dessutom vidare till länsfinal. En dag till med spännande, hisnande schack. Pust...

En konsert har man såklart också hunnit med att trycka in. Vi spelade Mohlins lilla kantat där jag spelar solo i andra satsen tillsammans med orgel och en sopran. Den satsen är absolut den vackraste. Och därefter Schuberts mässa, som gick bra för stråkensemblen, men kören är väl kanske inte den mest kompetenta i Varbergs kommun, om man säger så. Men där springer iväg rätt mycket tid. Jag spelade alltså fiol mellan halvfyra och åtta igår.När jag kom hem undrade min son om vi inte kunde spela lite tillsammans, men då sade jag: tack, men nej tack. Så han spelade lite gitarr istället...

No comments: