Monday, March 19, 2007

Även små fotografer har öron...

På eftermiddagen blev det intervju med en förkyld reporter på Varbergsposten. Hon kommer säkert att smitta ner mig så att jag ligger mellan lakan nästa vecka då jag dels har ett gig på Rubys i Göteborg tillsammans med Johan Rheborg och Per Andersson, dels är ansvarig för att standupkvällen här i byn kommer att fungera. Jaja, det är väl bara att vänta på att kranen ska börja droppa...

I alla fall var hon himla trevlig, den här reportern. Trots att hon nös hela tiden. Och så blev jag fotograferad av världens minsta fotograf. Jag trodde, på fullaste allvar, att han antingen var dvärg eller precis tagit baddaren i simskolan. Men han tog en hel del "roliga" bilder på mig när jag hoppade. Eller tittade mellan benen på Varbergs stolthet, fontänen Badande ungdom på torget. Eller fick stå på en gunghäst och balansera.

Ja, som sagt: det kostar på att ligga på topp...

No comments: