Friday, March 9, 2007

Veckans bild på mig och lite om Sthlm


Jag sitter och väntar på att konserten med Robbie Williams ska sätta igång. Verkar lite sur, eller...

Jag ska till Stockholm nästa torsdag-fredag. Det gäller inte mitt "scenliga liv" utan nu är det mitt yrkesliv som är aktuellt. Jag ska nämligen på konferens. Och tänk om man skulle kunna slå två flugor i en smäll? Tyvärr verkar det som om standupen tar ledigt på torsdagskvällar, åtminstone på min nivå. Har jag missat en klubb beder jag eder att istället kontakta mig. Vem kan väl säga nej till en kvinna i sina bästa år? Från västkusten.

Men okej - blir det inget, får jag väl gå på Norra Brunn och titta på de andra. De riktiga komikerna.

3 comments:

Studiomannen said...

Ja du är sur och har förmodligen precis sagt "Schluta nu"!

Jag gjorde som jag sagt. Titta själv nu att jag skrivit om dig.

Unknown said...

Hej Erika,

Nej, jag kan inte säga att jag var jätteförtjust i tanken att köra först. Det blev ett litet vågspel. Jag kunde gå upp och köra några minuters material och få köra en på tok för kort support-tid, eller köra publiksnack och vara tvungen att göra det bra, så att publiken inte tappar förtroendet för mig.

Men jag förstod ju ganska snabbt att Anders och Sanna ville ha upp mig för att värma publiken, så då var det ju bara att ta tjuren vid hornen. Och det fungerade ju alldeles utmärkt, så så här i efterhand är jag rätt glad att jag gjorde det. =)

Du var också kanon i onsdags. Mycket säker. =)

Kram,
Martin

Anonymous said...

Nu börjar det bli dags för dig att erövra den kungliga huvudstaden, för vem vill inte känna en kändis? Nu kanske du tycker att jag är egoistisk, men har man midervärdskomplex så har man.
Mera kukhumor i skolorna...
//Benny