Friday, January 29, 2010

Kristinas mamma och p-böter

Gårdagens gig gick jättebra för Per-Olof och lite mindre bra för mig. Till mitt försvar får jag säga att jag var först ut och de höll på att äta. Vi försökte vänta så länge det gick, men det fick liksom bli så. Jag gjorde i alla fall ett tappert försök till bra comedy och en rätt snygg presentation av Per-Olof.

Det händer då och då att någon i publiken vet var Skällinge ligger. Igår var det t.o.m. en mamma till en Skällingekompis som satt i publiken. "Min dotter är gift med en Skällingebo!" Ja, vad heter han då?" "Arne" "Så du är Kristinas mamma!" Ett bevis på hur liten byn är...!

Till råga på allt fick vi parkeringsböter på 400 spänn. Vi var visserligen inte ensamma om det på den parkeringen, men det blir man inte gladare över.

2 comments:

Rulle said...

Klart att folk äter
De kan inte se sig mätta på dig

Henrik Olsson said...

P-böter är ett djävulens påfund :/