Tuesday, January 19, 2010

Mitt arbetsrum och min mobil. Mitt jobb!?

När jag kom till mitt "vanliga" jobb på skolan, tyckte jag att arbetsrummet var osedvanligt kallt, trots att jag körde underställ och tre tröjor. Jag ringde då efter initierat folk, men när de kom till skolan och frågade efter mig, svarade någon att det inte fanns någon som hette Erika Sjöwall här. "Men försök på Fajansskolan. Jag tror det finns en Sjöwall där!" Nu har jag visserligen bara jobbat här i elva år, vilket kanske är för kort tid för folk att lära känna mig, men visst kändes det aningen magstarkt!?

Igår slutade min jobbmobil att fungera, så jag åkte ut till det företag som har hand om våra mobiler och fick veta att någon från förvaltningen hade avbeställt abonnemanget.

Är det någon som försöker säga mig något?

1 comment:

Jerker said...

Nästan som om du fått sparken utan att ha fått reda på det! Lite äckligt!