Tuesday, January 5, 2010

Ute snöar det

Det blir både vackert och tyst när det snöar. Speciellt här på landsbygden där jag bor. Vackert är det säkert överallt, men här blir det förvånansvärt tyst.

Sitter ensam vid köksbordet och skriver lite allt möjligt. Bara mellansonen ligger och chillar vid datorn och kollar klipp på Youtube på sitt rum. (Eller porr, vad vet jag???) Lyssnar på min "playlist" på Spotify. Just i detta nu, spelas jag själv! Som några kanske vet spelade jag in en låt med Union Square som heter Goodbye i februari 2008. Bandet splittrades i slutet av förra året, men plattan ligger på Spotify. Jag gillar det...

Så här i årsskiftestider funderar man ju lite över hur 2010 kommer att bli. Jag vet inte riktigt, men jag har planer, funderingar och önskemål. Exempelvis har jag under 2009 fått möjlighet att jobba en del med radio, vilket jag otroligt gärna utvecklar.

Sorgen efter vår vän Jovan tog mycket kraft under 2009, ett år då även min morfar gick bort. Men jag känner ändå att jag lärt mig en hel del av det som hände, att inte ta något för givet och att leva i stunden. Inför döden är vi alla lika.

1 comment:

Rulle said...

Inför? Nej, men efter