Thursday, January 7, 2010

Är trött på att sitta inne

Hoppa att jag snart får komma ut...

I vilket fall som helst är det riktigt kallt här i mitt lilla krypin på jobbet, trots underställ och lager på lager. Dessutom tillbringade jag förmiddagen i ett kylrum (skolans matsal) då jag lyssnade på en riktigt bra föreläsning om barns sätt att hantera kompisrelationer.

Annars har det inte hunnit hända så mycket. Jag hade en bedrövlig magsjuka i helgen och tycker nog inte att jag är riktigt kurant än. Sjukhuset i Varberg måste stänga delar av sin verksamhet p.g.a. vinterkräksjukan. Vet inte om jag ska känna mig skyldig för det inträffade...

Vi tog vår åttamånader Curly till veterinären för att få hjälp att klippa klorna på honom. Och det måste tilläggas att vi inte är helt oävna på det här med kloklippning då vi haft flera hundar tidigare. Denna 35-kiloskille är dock lite bångstyrig vid den här sortens verksamhet. Minst sagt... Vi hade hoppats få stöttning, goda råd och helst också en snaggad unghund, men när vi gick därifrån hade vi två klor klippta och veterinären sade: Det är nog bäst att vi städar upp lite härinne. Annars tror folk att vi slaktar djur istället för att hjälpa dem.

2 comments:

Rulle said...

Jag brukar understundom titta på Mexikanaren som talar med hundar
Där visas även pedikur ibland

Henrik Olsson said...

Jag har själv haft problem med mina hundar när det kommer till kloklippning... risken är ju att man klipper fel om de inte kan sitta still - och då blir det definitivt inte lättare nästa gång.