Tuesday, November 6, 2007

Tankar om rock´n roll...

Det är väl inte så himla mycket rock´n roll att försöka jobba som komiker när man är 40 och "har sitt på det torra." Jag har ett jobb som jag trivs med, jag tjänar pengar, har familj och hund och bil och husvagn och hus med pelletsbrännare. Kanske vore det coolare, mer driftigt att bo i husvagnen och hanka mig fram på de pengar jag tjänar på scen. Jag gör inte det. De pengar jag tjänar där är för mig "lite extra", lite "grädde på moset". Men är min vilja att komma någon vart mindre angelägen för det? Är det jag gör på scenen mindre värt? Bara för att jag har ett annat liv betyder inte det att jag sköter scenkonsten med vänsterhanden. Nej, jag vill också bli bra. Bättre. Bäst. (Fast eftersom jag är kvinna och född i slutet av sextiotalet skriver jag: kanske bäst... eller lite bra... men alla vet ändå vad jag menar...)

Ja. Så tänker jag.

No comments: