Thursday, November 22, 2007

att blogga är...

Vad är egentligen meningen med att blogga? Varför bloggar jag? Till vilken allmännytta? Vem läser?

Jag har ingen riktig aning om vem som läser min blogg. Jo, det är klart. Vissa vet man ju, men alla de andra som aldrig ger sig till känna. Vem är ni? Det är lite nervkittlande att tänka. Ibland är det läskigt också. Det kan vara både psykopater, mördare och kanske också helt vanligt deprimerade människor som läser. Kanske folk har slutat läsa min blogg för att... jag är mycket tråkigare nu än i våras. Vad vet jag? Eller kan det finnas någon som har sett min blogg på någons länklista och börjat läsa? Eller blivit grymt besviken.

Själv läser jag nästan bara andra komikers bloggar. Plus de som står i min egen länklista. Ja, det är ju nästan bara komiker. Jag läser t.ex. Gardells, Betnérs och Schyfferts blogg, men länkar dem inte. Tror nämligen inte att det behövs. De har nog tillräckligt med läsare. Jag tror att jag läser nästan alla bloggar som står listade på Komikazes blogglista. Utom Babbens. Den tycker jag är tråkig. Jag bryr mig inte så mycket om ifall hennes hundar luktar på löv eller om hennes dotter bakat en kaka. Och där kom jag tillbaka till min ursprungsfråga: Varför bloggar man? Jag skriver ju precis lika mycket som Babben om vad jag gör. För vem kan det egentligen vara intressant?

No comments: