Wednesday, November 7, 2007

Malmö

Imorgon åker jag till Malmö och MACK. Det ska bli jätteskoj. Malmö brukar vara bra och speciellt MACK med den där närheten till publiken. Nä, nu är jag dum. MACK brukar vara bra - hur kan jag veta? Jag har varit där en gång. Tror jag. Däremot har jag kört i Malmö flera gånger. (Kört fel också...). Det har varit både Oslipat och På besök och Mack. Och Lund och Helsingborg. Jag ändrar alltså: Skåne brukar vara bra. Den där närheten till publiken...

Jag har legat rätt lågt när det gäller att skriva nytt den sista tiden. Det beror förmodligen mest på att jag haft så mycket standup att göra. Plus teater och musik. Mer av allt helt enkelt. Och då har jag ändå skurit i vissa orkesterbitar. Idag ringde t.ex. en kille som ville boka mig till en julfest, men då är jag redan upptagen med en julkonsert. Eftertraktad?? Ytterligare en standupbokning har jag lyckats klämma in i november. Eftertraktad???

Kanske kan man säga att det är det som är rock´n roll i min ålder och i min situation i livet. Att göra sitt gängse jobb PLUS det som man tycker är roligt. Och att göra det lite för mycket. Jag hinner inte dricka massa billig sprit och umgås med mina scenvänner. Jag bor ju inte ens så att jag kan ha så många sådana. Alltså är det det som är rock ´n roll för mig. Våga se ner på det, du!!!

No comments: