Saturday, November 17, 2007

Personalfesten!

Jag brukar inte kommentera mitt "vanliga" liv på bloggen, men med personalfesten får jag nog ändå göra ett undantag. Det var nämligen nästan som ett jobb. En jättetrevlig fest, men asmycket för mig att göra. Och självfallet också resten av festkommittén eftersom de andra fick syssla med maten och jag tog hand om underhållningen.

För övrigt kan jag rekommendera upplägget. Några arbetskamrater underhåller med sådana saker de är bra på, men inte gör i sitt vanliga yrkesutövande. Vi hade: styrkelyft, filippinsk och ungersk dans, klarinettspel, sång i olika former, tai chi och popquiz. Och lite standup comedy, förstås.

Jag körde hem två av mina arbetskamrater på natten och då sade en av dem (vi har jobbat ihop sedan i augusti): Du har aldrig prövat det där med standup? Du verkar vara bra på att snacka.

En annan cool grej: Vi gjorde Proud Mary. På sång och fiol.

No comments: