Sunday, November 11, 2007

Idag har det blivit söndag

...och jag är trött och hungrig. (Får nog bli hämtmat, orkar inte laga något...)


Det började redan i fredags med ett jobb för min man och mig. Det var någon slags efterlevnadsförening som hade en liten årlig träff i Varbergs församlingshem. Alltså ett hus fullt av änkor och änkemän i behov av lite förströelse. Vi spelade till mingel och avdukning och mattagning plus en egen liten konsert på 40 minuter. Rätt mycket alltså. Men kul ändå för man fick variera sig så mycket, även om det nog blev rätt mycket go´ jazz.

På lördag stack vi ner till Skåne för att fira makens halvbror. 50-årsfest på Svaneholms slott med gåsamiddag och allt. Syskonen med respektive underhöll med en liten käck sång skriven i bilen. Så fantastiskt stämningsfullt! När kaffet kom in presenterade toastmastern en överraskning: Robin Paulsson! Lika bra som alltid. Så klart! Det var roligt att träffa honom.

Veckan som kommer bjuder på orkesterrep (måndag), standup i Lund (onsdag), julkonsertrep (torsdag), personalfest (fredag), orkesterkonsert (söndag). En lagom arbetsvecka, va?

By the way. Torsdag kväll på MACK: gick jättebra. Jag är jättenöjd med det framförandet. Det var en lite försiktig publik, men det kändes okej ändå(eller vad tyckte du, Mats?) Jag tror faktiskt att de gillade hela kvällen rakt av. Yvonne Skattberg körde i första akten. Hon är verkligen skitbra. I mitten av hennes act kändes publiken "lite trött", vilket förvånade mig. Jag har ingen aning om varför, för Yvonne är kanonrolig. Hon är verkligen värd sitt pris som årets bästa kvinnliga komiker. Tobias Persson har jag aldrig tidigare sett, men hört oerhört mycket gott om, ett rykte han verkligen förtjänade. Skitbra! Han var alldeles svettig efteråt. Det verkar coolt, undrar hur man gör för att bli det...?

Elin Nordén körde ett stabilt konferencierskap, Eric Andersson var jättebra liksom Mats Andersson. Den sistnämnde kändes framför allt mycket, mycket säkrare och tryggare på scen än den gång i våras då jag såg honom på Oslipat. Ingen känsla av nervositet här inte! Och så 14-årige Niklas! Som Tobias Persson sade: "De tar våra jobb!"

1 comment:

Anonymous said...

Jag har väl aldrig varit så missnöjd när jag gått av scenen som i torsdags, men ju längre kvällen gick och publiken fortsatte att vara försiktig så kändes det bättre.

Men visst var publiken nöjd med kvällen, fattas bara annat!

Kul att du tycker att jag har blivit säkrare, det gör ju inget om man utvecklas. :)

Du gjorde också ett mycket bra gig och min bild av ditt Oslipatgig verkar vara en engångsföreteelse.

Imorgon ses vi på Mejeriet!