Tuesday, May 29, 2007

Säsongsavslutning på Klubb Trampolin

Igår var det säsongsavslutning på Klubb Trampolin, Respekt, Järntorget, Göteborg. Lite mer publik än förra gången var det trots allt. Jag tror att vi kom upp till nästan 20 personer. Plus komiker! Inte illa!

Förra gången kändes det ju inte så bra, men med tanke på förutsättningarna denna kväll, blev det väl godkänt. Det är klart att man inte kunde få taket att lyfta eller så, men publiken hade det trevligt. Jag tror att de var nöjda med hela upplägget. Alla komiker gjorde så bra ifrån sig som möjligt. Bäst var nog Jovan. Han har liksom hittat sin stil, med lite djupare tankegångar (nåja, inte alltid). Han har gärna lite längre upplägg på sina skämt, men tar igen det med sin energi och förmåga att få folk att lyssna.

Jag fick öppna och jag var rätt nöjd med det. Det är skönt att ta tag i publiken och försöka få igång dem, tycker jag. Jovan, som var kvällens konferencier, hade värmt upp dem någorlunda innan, så det var bara att köra. Jovans argument till att låta mig köra först: "Du blir så trött av att vänta när du ska gå på sist, så därför ska du öppna ikväll...!" Okej!!

Jag missade lite grejer, bl.a. tappade jag en gammal rutin som jag försökte "återuppliva". Däremot fick jag ganska bra betalt för pingvinrutinen som jag också försökt damma av och få till en bättre avslutningspunch. Kanske lyckades jag med det. Har i alla fall en liten starter till closer... Plus att jag försökte mig på min turkiska piccologrej, som nog behöver slipas och skalas på. Men den kan bli bra.

I övrigt skötte de andra komikerna sig. Jag vill gärna nämna Emil Saghamre (som körde för tredje gången) och Anders Kettunen (?), för första. Bra material, ganska tight och skön utstrålning!

That´s all folks!

No comments: