Monday, May 7, 2007

Schack i Västerås

Är oerhört seg idag efter att ha tillbringat en helg i buss. Plus några timmar i Västerås. Lägg därtill en natt tillsammans med tretton 10/11-åringar samt nästan lika många föräldrar. På varsin luftmadrass i ett klassrum i Västerås. Och varför var vi där? Jo, min dotter och hennes klass tävlade riksfinal i Schackfyran. (Om ni vill se mig tillsammans med klassen, gå in på www.schackfyran.se. Jag var nämligen lagledare!)

Till råga på allt fick jag en hejdundrande huvudvärk under söndagen och fick stå ut med den bland 1100 barn och föräldrar samt på den ca 7 timmar långa bussresan hem. Jag kräktes bara nästan.

Nåväl! Idag blir det nya tag på Respekt i Göteborg. Äntligen får jag stå på scen igen. Det var fruktansvärt längesedan. Tänkte pröva lite nya grejer. Utvärdering blir det i morgondagens blogg.

Hur det gick? Av 57 lag blev klassen 26:a. I Sverige, alltså!

No comments: