Sunday, May 13, 2007

Dåliga rim på tre minuter...

Vi spelade fotboll en kväll i maj
Bollarna flög - aj, aj, aj
Tänk så liten skada en boll kan göra
Rätt in i örat så ingen kan höra
att det susar och piper och flyger och far
Sluta lipa, ta det som en karl!
Men mitt lag vann, det är allt jag vill säga
för tillsammans så skrek vi och ropa och heja
på grannen som gick med sin hund utanför
Och motståndarlaget, de skrek: Åh, vi dör
Nej, nu kan jag inte få slut på den här versen
idag ska jag nog ge mig ut i kommersen
och köpa nå´ t grant till en blond liten tjej
Gör slut på det här och säg tack och hej!
Rimmen är dåliga och versen helt slut
Och ingen orkester vill göra salut
för mästerverk som inte kan hitta sin svans
(detta är bortom all vett och all sans...)
Men långt ser inlägget ut att vara
nästan så långt som en halvmara
Trots att det jag ville säga var:
långt efter matchen har jag blåmärken kvar...

2 comments:

Anonymous said...

Ett tips... håll dig till stand up comedy.

Erika said...

...förstår inte vad du menar...??