Saturday, April 14, 2007

Debatter och pajkastning

Gå gärna in på www.literoligare.se. Där fanns från början en debatt som handlade om skämtstöld. Nu verkar denna debatt ha svängt över från irriterade kommentarer om folks eventuella död till "varför är ni så elaka mot mig som är kvinna". Jag talar helt enkelt om pajkastning på hög nivå.

I övrigt är ovanstående sajt ibland ganska trevlig. Jag har dock rätt svårt för alla de där humoristiska klippen som läggs in där. Debatterna däremot kan vara ganska trevliga. I vintras var det en som startade med att någon ville skära hälsenorna av Johan Rheborg. Och nu är det då Sorans "klavertramp" som helt plötsligt har blivit en jämställdhetsdebatt.

Självklart vet jag att jag är kvinna. Självklart känner jag mig utesluten, ensam, övergiven och utestängd ibland. Men frågan är om det beror på att jag är kvinna. An har jag inte bestämt mig...

Jag tänker nog inte ge mig in i den där debatten på literoligare. Då tar jag hellre emot skiten här hemma...

No comments: