Tuesday, October 28, 2008

Gravöl...

...var det kanske inte tal om, men näst intill. Det blev nämligen, hastigt och olustigt, sista gången för Respekt Comedy Club. I alla fall på Respekt. Fast det är klart, hittar vi någon annan lokal bör vi väl byta namn. Jag fick i alla fall en hel del förslag till hur vi ska gå vidare, för alla var rörande eniga om att klubben är så pass bra att den måste få en fortsättning. Vad jag är orolig för är bara att vi får jobba upp en ny trogen publik. De senaste gångerna har vi nästan haft fullsatt. Vi har också lyckats få till en del stammisar som kommit varje måndag. En omstart kommer att kräva en del, men jag hoppas verkligen att det löser sig.

På scen igår stod Björn Tennfors, Pierre Gustavsson, Annika Lindhe, Björn Johansson, Anna Swane, Niclas Perslow och Mackan Andersson. Själv var jag konferencier och körde helt utifrån ingenting, eller från publiken kanske man kan säga. Jag var otroligt låg och på "trött" humör när jag kom till Göteborg. Hade bara hunnit hem och byta kläder innan jag körde norrut, så jag var ganska seg. När jag precis hälsat publiken välkommen hörde jag hur en av stammiskillarna viskade "har du klippt dig?" Det var det som behövdes. Då vaknade jag! Kommenterade det och pratade om mitt klipp på youtube och lite av varje. Funkade bra! Körde inget material alls.

Alla komiker gjorde mycket bra ifrån sig. Vi hade ju allt från en debutant till en heltidsarbetande komiker. En av de allra bästa kvällarna på Respekt faktiskt.

Bara vi nu får tag på ett nytt ställe. Jag tror nog också att vi måste köra hårt och få tag på något snabbt, för att fånga upp den publik vi redan har. Den sidan känns lite tung. Men å andra sidan slipper vi grinig personal, porrljus och noll marknadsföring. Förhoppningsvis!

1 comment:

Anonymous said...

Om du nu inte tror på folk som säger att du är toppen....vad vill du att vi skall göra?
Ställ dig framför spegeln och säg:
Rulle är visserligen inte klok men han har rätt