Tuesday, November 4, 2008

Jag tänker skriva...

...två inlägg, tror jag. Det första (som ju är detta...) handlar om en begravning som jag spelade på. Vilka stycken då, kanske ni undrar? Jo, det blev Time to say goodbye av Santori och Ave Maria av Schubert. Funkade jättebra. För övrigt kan jag meddela om att jag återigen har fått beröm för min svenska text till Time to say goodbye. Det händer ganska ofta faktiskt att folk hör av sig och undrar var de kan få tag på den. Jag borde nog anmäla den till STIM för där finns kanske lite pengar att tjäna ;-)

Det som var lite speciellt med denna begravning var att gästerna fick vänta en tjugo minuter för att det saknades blommor på kistan. Men visst är det härligt med lite improviserad orgelmusik. NOT! Det är ändå rätt fantastiskt att en blomsterhandel hinner med att göra två stora buketter och en slags krans med textade band och allt SAMT köra upp dem i bil till kapellet på ungefär en halvtimma! Bra jobbat, säger jag!

1 comment:

Anonymous said...

Saknades blommor?
Vem saknade dem?
Huvudpersonen?
Knappast
Att förspel är viktigt det förstår jag....men efterspel?