Tuesday, October 14, 2008

För alla er som undrar...

Vart har min klubb Attacca tagit vägen? Ja, det kan man undra. Krögaren byggde om och sedan dess har vi inte sett röken av varandra. Jag har försökt nå honom vid två tillfällen utan att lyckas. Jag skulle gärna vilja köra en omgång Attacca i höst, men vi får se om jag får tag på honom.

Istället lägger jag ner rätt mycket tid och energi på Respekt Comedy i Göteborg. Den klubben startades av Kadir Meral i våras och fortsätter med outröttlighet. I början var det rent ut sagt tunnsått med publik, men jag känner att de sista gångerna nu i höst, börjar det hända saker. Publiken kommer och kommer tillbaka. Härligt! Det känns som om det äntligen finns en klubb i Göteborg där nya komiker kan köra och även lite mer etablerade kan testa nytt. Och vi kör varje måndag. Välkomna!

Jag vill också säga att Gotebar har sin Klubb Trampolin där man också kan köra som både rookie och etablerad "testförare."

No comments: