Wednesday, October 1, 2008

Nu har jag varit i Stockholm...

...och jag älskar Boulevardteatern. Jag förstår inte hur det kan komma sig att nästan tvåhundra personer (nästintill fullsatt) går på standup på en liten teater i Stockholm för att se komiker från Göteborg de aldrig hört talas om! Inte för att vi är dåliga, utan för att de inte har en aning om vad de kommer att få se och höra!

Men USCH vad bra det gick. För alla! Alla var Per-Olof Fahlborg, Björn Johansson, Martin Krantz, Kadir Meral, Jovan Siladji, Erika Sjöwall (= Westside Comedians) plus Stina Gunnarsson, Anders Kettunen, Robert Larsson och Jakob Stålhammar.

Jag är så fruktansvärt glad över att vi faktiskt fått möjlighet att göra detta på nytt. Det låter fånigt, men vi måste liksom tvätta bort den där stämpeln som säger att vi från västkusten är inte riktigt lika bra som komiker från Sveriges andra två storstäder. Den stämpeln är nämligen totalt missvisande. För vi är asbra!

I tisdags körde jag på Ego för en tämligen tung publik. Alla komiker gjorde bra ifrån sig, men det var jobbigt att köra. Man fick slita som en häst utan att knappt få pröjs för det. Men det är på de gigen man får erfarenhet. Sägs det...

No comments: