Sunday, March 2, 2008

Västerås!

Nu har jag varit på tjejkalas! Och i Västerås till råga på allt. Det var ett jättetrevligt arrangemang.

Jag fick den stora äran att gå på först inför en kanske inte helt uppvärmd publik. Mats Andersson och jag diskuterade detta redan i torsdags, hur problematiskt det kan vara att göra en schysst setlista. Det gäller att lägga rätt man på rätt plats. Nu vet inte jag om jag är rätt person att börja, men jag kan nog ändå sägas vara ganska stabil. Kanske inte bra, men stabil...;)

Nå! Det var nog en ganska comedyovan (ser roligt ut i skrift...) publik i på Sigurdsgatan 25 i Västerås. Visst skrattades det, men utan applåder hela första set med mig, Anna Swane och Ingella Metvåell. Däremot blev Susanna Eklunds andra set lite bullrigare. Förmodligen beroende på att hon är jävligt rolig!

Men vi andra var helt okej, vi också. Jag tror faktiskt att det mest handlade om att publiken inte var så van, helt enkelt.

Men det där med att vara klubbvärd och göra en körlista: som sagt, ganska komplicerat ibland. Ibland kan det ju t.o.m. vara så att vissa komiker måste placeras så att de gör minst skada! Och att starta på en hög nivå är urviktigt! En dålig start på kvällen kan ibland vara omöjlig att hämta hem. Bra avslut både på kvällen och före en eventuell paus är också viktigt. För att inte tala om en bra konferencier! Där har jag dock varit med om att det står och faller ganska ofta. Och jag tror också att det är bra om det finns en ljudtekniker, i alla fall en fysisk person vid rattarna ifall något händer. Musik mellan komiker är heller inte fel.

Jag tror att jag ska utveckla ovanstående tankegångar framöver. Men nu tänkte jag gå och fika!

No comments: