Tuesday, March 11, 2008

Interesting

Man kan hitta intressanta saker på nätet. Det finns folk som skriver totalt snedvridet om en kväll, vilket förmodligen beror på att de vill att folk ska komma tillbaka. Vem vill komma till en klubb där man inte har roligt? Man får bara hoppas att denna eventuella publik inte läser så mycket om standup på nätet. För då kan det vara så att man läser någon annan åsikt. Den kanske t.o.m. går stick i stäv mot det första inlägget. Ack, ack, ack! Så tokig kan världen vara! Folk luras och hittar på!

På nätet rör sig också folk som dunkar varandra i ryggen och slickar röv, men bakom ryggen utbytes andra tankar, erfarenheter och reflektioner. Så illvillig är alltså människan. Hujedamej!

Den stora frågan är om dessa människor också finns i verkliga livet...

2 comments:

Anonymous said...

Är inte alla klubbar och komiker roliga?

Anonymous said...

Problemet med internet är ju att det går att sprida rykten och skriva ner en person direkt.

Jag tycker det är okej när man, som du, återger de egna kvällarna med ett litet referat. Det är bara trevligt att höra vad du tyckte bra om mig.

Jag har dock sett andra som skriver ner komiker av ren avundsjuka och bitterhet, och det är inte okej.

Det som dock stör mig mest är att vissa inte kan låta bli att rapportera om hur komiker resonerat efter en kväll bakcstage. Om jag uppträder och det är dåliga förutsättningar men publiken tycker det är kul, och ändå därefter känner mig missnöjd, är det inte kul att dagen efter läsa en annan komikers blogg där det står: "Björn var missnöjd".

Vad fan händer när arrangörer läser detta?

Om det dock är i underhållningssyfte, är det en annan sak.

Det finns en anledning varför jag aldrig har bloggat om hur det gått för andra komiker på de kvällar jag kört.

Ett bra ämne du tog upp :-)
Men din blogg är bra, fortsätt skriva som du gör, det är därför jag uppdaterar den så ofta. Om du inte har några blogg-groupies så kan du se mig som en sådan.

Ses och hörs.
Många kramar