Monday, March 31, 2008

tankar

Man skulle i evigheter prata om vådan av att bo oerhört jättemånga mil från huvudstaden. Men jag gör inte det. Istället skulle jag vilja berätta om de fördelar som finns.

Före jul hade jag ett gig för Varbergs Sparbank. Killen som presenterade mig gjorde det som: the queen of standup, i alla fall i Varberg". Det hade ju aldrig kunnat hända i Stockholm. Hos mig, i Varberg, finns det inte ens en king. Jag sitter helt ensam på tronen. Än så länge. Man ska väl aldrig sitta för säkert, för rätt som det är kommer det väl en liten pojkspoling och vill opp.

Och jobben som finns i min omkrets, ja, de får ju jag då. Jag har heller ingen konkurrens då det gäller prissättning. Vem ska de jämföra med? Nu tror jag ju att de får det ganska bra, för jag är ju en billig tjej ;-)

Jag ser jättemycket fram emot Attaccakvällen i Skällinge. Nu har jag inte kört på två veckor heller, p.g.a. sjukdomen, så jag känner mig extra taggad. Tänk, för ett tag sedan körde jag kanske en gång i månaden, men nu har man blivit van vid nästan två gånger i veckan.

No comments: