Monday, February 5, 2007

Ekonomisk standup

Nu börjar det hopa sig! Här har man väntat och väntat på att folk ska höra av sig från standupklubbarna och inget händer. Förrän nu! Alla föreslår ett datum i februari! Jamen, hallå! Vad ska jag göra resten av våren då? Och varför får jag aldrig tag på Harrys?

Jag ser verkligen fram emot måndagens gig på Hemma hos Komikaze. Jag längtar dit. Men samtidigt svider det lite just nu, när kassan är skral. Det kostar mig 1000 spänn att köra standup i Stockholm. Det är bedrövligt. När vi åker till Karlstad i slutet av februari (såklart!) kommer vi i alla fall att få några hundralappar i bensinpengar. Överhuvudtaget känner jag att mitt scenliv har kostat mig enormt massa pengar de senaste åren. Då räknar jag inte bara standup utan också föreställningar och annat. Det är klart att jag gör det för att det är roligt, men det skulle vara bra mycket roligare att i alla fall slippa betala för ett gig.

Det är skillnad för folk från Göteborg, Stockholm och Malmö. De kan hålla sig runt sina egna ställen, i sin egen stad. Kostnad: en spårvagnsbiljett. Att då någon gång om året lyxa till det med en resa till någon av de andra städerna är bara kul. Men jag sitter i bilen i snitt 16 mil varje gång jag ska stå på standupscenen. Det är jädrigt orättvist!


Jag har placerat min blogg i Varberg på bloggkartan.se

1 comment:

Anonymous said...

Hej
Jag känner igen mig precis, det kunde lika gärna varit jag som skrivit inlägget. Tänkte placera min blogg i Falkenberg på bloggkartan men fattar inte hur man gör!!! Indexera? Pinga? Kan du ge mig en knuff i rätt riktning? Lycka till i Stockholm, Hälsa Räsänen från mig.