Monday, October 29, 2007

På exakt samma ställe...

... som i torsdags körde man Varbergs kommuns årligen återkommande kulturevenemang: Kultur dag och natt. På Campus blev det Campuskväll med musik och standup med Dixieland Band från Slovakien, Lars Karlsson Band från Fjärås och Räfven från Göteborg. Och så mitt emellan under en halvtimma komikerna Per-Olof Fahlborg och Erika Sjöwall, tillika konferencier under kvällen (21.00-01.00)

Det gick i alla fall rätt bra för Per-Olof. Jag vet inte riktigt om det gick bra för mig. Jag fick sämre med skratt i alla fall. Men det var en massa saker som hände under min act. En man började diskutera sina byxor med mig. Inte fel i det, för det var ju rätt roligt. Och sedan i slutet gick en motor igång som vevade upp eller ner de övre fönstren. När jag stod och lyssnade på ett av banden kom en kille fram till mig och titulerade mig komikern och frågade när jag skulle gå upp igen. Jag var på väg att säga: Men jag jobbar som konferencier ikväll, när jag kom på att publiken förmodligen såg mig framför allt som komiker, inte konferencier. Varvid jag gick och satte mig och funderade på hur jag skulle presentera nästa artist på ett komiskt sätt. (Självfallet hade jag börjat så också, då jag hälsade alla välkomna, men jag hade inte från början tänkt att vara så där jätterolig i mellansnacken.)Men nu körde jag vidare så. Små enkla skämt relaterade till platsen, händelsen och artisterna. Faktum är att det blev riktigt bra i alla fall. Jag tror att publiken såg mig som komiker och inte som konferencier.

No comments: