Thursday, October 11, 2007

Nytt!

Plats: Tivoli, Helsingborg
Tillsammans med: Lars Magnusson, Martin Krantz och Per-Olof Fahlborg. De var jättebra på tre olika sätt. Per-Olof har jättebra material. Gud, vad jag avundas honom - att det inte är jag som har skrivit skämten, alltså. Martin är alltid bra nuförtiden. Gud, vad jag avundas honom för den där förbannade jämnheten! Lars var en ny, trevlig bekantskap som var en jävel på publiksnack. Gud, vad jag avundas honom för det - jag vill också...!


Jag hoppade lite igår. Det betyder att jag släppte lite på mitt manus och försökte mig på lite publiksnack. Jag släppte taget, helt enkelt, och hoppas att jag vågar göra det igen. Det var inget totalt medvetet val, bara nästan. Men det slumpade sig så att det satt en kille precis bredvid scenen som alla komiker hade någon slags kontakt med. För mig funkade han bra, han var från landet, ovan vid standup och lite oförstörd liksom.

Det som hände, i övrigt, var att jag kände mig helt yr i bollen, eftersom jag var tvungen att släppa mitt inövade material och ta ett steg rätt ut i luften. I det tomma, gapande, manuslösa hålet. Men det funkade! Jag gjorde kanske inget höjdargig, men det kändes ändå bra, närvarande, medvetet och... ja, bra!

Alla andra var också bra. Man kanske t.o.m. ska säga bättre, men vad fan...! Någon annan gång är det min tur!

Och ikväll blir det Risotada i Göteborg tillsammans med Anna-Lena Brundin och Teresa Tönisberg.

No comments: