Thursday, October 4, 2007

...fast nu har jag ändrat mig...

Jag lägger nog inte ner i alla fall. Blev oerhört uppmuntrad och kände större tillförsikt inför framtiden när jag var på "En annan liten jävla show" igår. Gå och se den! Man blir bara så glad. Jag var där med mina tonårssöner och jag tror att de var de enda i den åldern på teatern igår. Men de var helnöjda! För övrigt kan jag meddela att det faktiskt var deras förslag att vi skulle gå.

Spelade teater igår också, på min lediga dag och allting...! Men det var som vanligt jättekul! Det är härligt med ungar i alla åldrar. Och det är härligt med AnnaKarin, Gunilla och Andreas!!!*


*Mina teaterkompisar i "Spela roll" (som säkert lagt märke till, vid det här laget, att jag skriver teatergruppens namn så ofta jag kan i den här bloggen...)

5 comments:

Anonymous said...

Det låter sköt Erika att du har ändrat dig. Jag tror inte att vi skulle ha några komiker idag om alla som hade en dålig dag eller en kort svacka hade slutat.

Jag vet att du har grubblat en hel del kring ditt uppträdande. Du har själv nämnt några faktorer till varför det inte gick bra senast. En faktor som jag funderar på är antalet kommiker som kör. Jag menar publiken har svårt att hänga med från den ena komiker till den andre som har olika stilar och kör olika material. Det tar ju några minuter att visa publiken din "persona". 10-12 komiker på ca 90 minuter är kanske för mycket. Jag, Jovan och Martin har pratar om att man kanske ska ha max åtta komiker per kväll.

Som jag har sagt till dig tidigare; Du behöver mer än bara 5-8 minuter för att publiken ska vänja sig till ditt humor.

Kör hård nästa gång.

Kram,Kadir

Erika said...

TAck, Kadir, för dina uppmuntrande ord. Mitt sätt att tänka är oerhört stereotypt: exakt så som man säger att kvinnor funderar. "Det gick inte bra idag, så det här är nog inget för mig." Visst, jag vet att det är så, men i tisdags ville jag faktiskt helst bara åka hem och dra något gammalt över mig. Och det höll i sig ända till dagen efter.

Jag har inte haft något höjdargig på ett tag, och kanske är det därför jag känner så här. Hoppas ett sådant är på intågande snart. (Ja, jag vet att de inte flyger på en, utan att man måste jobba för det. Problemet är bara det att jag tycker att jag försöker...)

Anonymous said...

Lägg inte ner Erika!

Det är av de tuffare "giggen" man lär sig, så är det faktiskt och jag håller med Kadir, det tar en stund för publiken att "komma in i" en komikers tempo och stil. Då är det tufft när man bara har ett par minuter till sitt förfogande.

Dessutom var det ABSOLUT inget dåligt gigg från din sida i tisdags, en avvaktande publik i tisdags skulle jag mer vilja säga. Gångerna är otaliga när man känt precis som du, att man bara skulle vilja skita i allt som har med Standup att göra.

Kör på!

Mvh
Niklas

Erika said...

Niklas: Jag tror att jag skiljde mig ganska rejält i stil från Martin Gustavsson som var uppe före mig och det kanske kan ha bidragit. Det är ju bara det att man blir lite ledsen över att folk mest småskrattar när jag kör medan det blir "flabb med applåd" åt alla andra. Men jag ska ta det till mig och försöka göra något åt det istället. Jag jobbar vidare...!

Jerker said...

Jag tror att jag skall slå mig in på komikerbanan... Äsch, det kan väl inte vara så svårt!

Så jäkla lätt att stå där och säga bajs och kiss räcker ju! eller hur?