Monday, October 15, 2007

Big Ben igår...

...gick kanonbra! Kändes perfekt. Eller ja, perfekt och perfekt. Så kanske man aldrig ska säga egentligen. Men jag fick utdelning på mina grejer, även det nya, så jag känner mig jättenöjd.

Jag fick ingå i kursen på Folkuniversitetet anförda av Thomas Oredsson. Han tyckte att det var lika bra, eftersom jag ändå gått kurs med halva gänget. Och vad kan man säga om de andra? Även om Oredsson var med son "lärare", så måste man ju säga att han är bara så jävla bra. Här och nu. Han kan ta vilken publik som helst, från gammal till ung. Yvonne Johnsson hade jag tidigare aldrig sett, men hört mycket gott om, ett rykte hon absolut levde upp till. Och inte att förglömma: Petra Mede. Man kan inte annat än älska den tjejen. Hon är cool och improvisativ och har en sådan utstrålning på scen. Hennes publiksnack är verkligen skitbra.

Efteråt satt vi några stycken (Oredsson, Ingella, Petra, Bonderud, Svenne Brundin, Mårten Andersson, Eric Löwenthal och jag) och diskuterade livet och comedyn. En kanontrevlig kväll!

Nu blickar vi framåt mot Hemma hos Komikaze!

Och tack, Ingella, för skjutsen till hotellet. Det var jättegulligt av dig.

1 comment:

Anonymous said...

Varsågod!