Saturday, October 13, 2007

Jag älskar kvinnor!

Nu blev det så otroligt tydligt. Att köra standup inför en hel hög kvinnor är mycket roligare för komikern. Mycket roligare! (Här hade jag tänkt skriva att jag var grym, men jag gör inte det, eftersom jag diskuterat denna typ av inlägg med goda vänner...) I alla fall! Det gick kanon! Och ska man diskutera förutsättningar för god comedy, så kan man fundera om det ändå inte har ganska mycket med att göra vem man uppträder för. Det var nämligen inte totalt perfekta lokalförutsättningar. Det var ganska långt till de personer som satt längst bak, men ljudet var bra (eget) och lyssnandet var på topp. Publiken var inte berusad, men hade druckit ett glas vin eller två. Alla visste vad som komma skulle och de var t.o.m. lite uppvärmda eftersom de fnittrande gjort en slags presentationsrunda. Jag tog tillfället i akt och presenterade mig själv sist på ett liknande sätt, frågade dem om de hade koll på varför jag var där (vilket de hade) och började med att säga något om hur härligt det var att det bara fanns några få killar på plats. Applåd och visslingar! Och sedan flöt det bara på.

Jag gillade verkligen Kvinnojouren. Kanske hälsar jag på någon gång...

1 comment:

Anonymous said...

Vad härligt!!! Kul att läsa!
Ses snart!