Monday, March 30, 2009

Nu vill jag berätta om...

...den fantastiska kvällen i Skällinge Bygdegård. Det är tredje året på raken som vi kör standup där. I år hade jag bjudit in Niklas Folkegård, Niklas Andersson, Björn Johansson och Lars Magnusson. Och det är en sån härlig stämning från start! Jag kan definitivt inte hävda att folk var nyktra, långt ifrån, men herregud, så fokuserade. I vissa fall var det imponerande av hur koncentrerade de var på vad som hände på scen.

Jag valde att inte säga något om att publiken kunde köpa dryck i pausen. Vad hände? Jo, de är, trots denna "frihet" så artiga att de väntar tills det är paus. Alltså sker detta utan någon form av störning. Det är rätt fantastiskt när man jämför med torsdagens gig...

Som sagt, redan från start, vid presentationen av mig själv, var det ett öronbedövande jubel. Och sen var det bara att flyta med. Komikerna var alla lysande, mest självlysande var nog Niklas Andersson och Lars Magnusson. Lars, som var där förra året, behöver bara visa upp sig, för att publiken återigen ska älska honom!

Själv tycker jag nog att jag skötte konfandet alldeles utmärkt. Jag gav de andra komikerna vinkar och idéer om publiken. Jag piskade upp stämningen då det behövdes och gjorde snygga presentationer. Så om jag får säga det själv (ingen annan gör ju det...) så var jag jävligt bra!

Ska försöka lägga ut några bilder lite senare under dagen.

2 comments:

Lars Magnusson said...

Tänk att, efter 15 år i branschen, blir man världsberömd och älskad i just Skällinge av alla platser. Tack för att jag fick komma Erika och du vet att jag kommer till Skällinge så ofta du vill. Det är ju där mina fans finns ;-)

Rulle said...

Med tanke på hur berusande du är
är sprit överflödig