Thursday, March 5, 2009

Har inte haft så mycket tid över...

...till bloggande, men här kommer en liten sammanfattning:

Körde på Dockan i Malmö igår. Jag tyckte väl att det gick så där, men Andersson x 3 tyckte att detta var den bästa kvällen hittills. Jag vet inte om jag blivit kräsen, men jag vill ha mer skratt...! Men det var liksom en sådan där kväll där alla komiker var bra och publiken skrattade och hade det småmysigt. Inget råös, men trevligt med andra ord.

Jag är mycket tacksam över att jag fick hedersuppdraget att avsluta första akten.

I lördags spelade vi live med Union Square. Gå gärna in på youtubeklippet nedan och lyssna på hur vi lät. Vi är, förutom jag själv, min son Elias, hans flickvän Hanna och hans kompisar Sarah och Carro.

På torsdagen körde vi Cheers & Beers. Jag kan inte säga att jag var uppåt och nöjd efter den kvällen. Det var nästan lika fullt som i januari, men det var liksom fel personer på plats i publiken. Fulla och snackiga, som inte verkade ha kommit dit för standup. Det som var mest irriterande var dock serveringspersonalen som sprang omkring under show. Då ska tilläggas att detta är något jag påtalat för krögaren redan i december att det överhuvudtaget inte ska förekomma.

Komikerna (Tobias Persson, Per-Olof Fahlborg och Anders Kettunen) gjorde dock ett strålande jobb. Nästa gång, 26 mars är det dags igen. Då kommer Yvonne Skattberg, Kadir Meral och Mats Andersson.

Och snart bör jag väl boka för Harrys i Falkenberg...:-)

No comments: