Friday, March 13, 2009

Gött i mössan och TICK...

...funkade bra, dock inte helt tillfredsställande. (När fasen känns det tillfredsställande för mig...???) På Bajsnödigt i fredags hade jag flytet från början till slut, men både igår och i onsdags tog det någon minut eller så innan jag landade i mig själv. Det är jävligt dumt. Men samtidigt känner jag att jag börjar närma mig den scenpersonlighet som är jag.

På Gött i mössan sade Pontus Ströbaek något på scen om att alla komiker före honom visar upp sig som loosers. Alla utom jag. Kanske ligger det något i det. Jag funderade en del på det när jag åkte hem. Det kanske är det som är nyckeln. Kanhända att det inte bara är en massa lågstatus i min komik (vilket jag trott). Att det ibland låser sig kanske beror på att jag blandar lågt och högt och gör publiken osäker på vem jag är.

Ja, det tål att tänka på. Nu - fredag!

2 comments:

Anonymous said...

Vad har Pontus med saken att göra?
Det är mellan publiken och vi
Jag säger inte saker för P-s skull
Jag säger saker för jag gillar dem

Ströbaek said...

Tyckte du var och är bra...