Wednesday, April 30, 2008

Lärorikt och intressant!

Det blev tre totalt olika föreställningar i Stockholm. Då talar jag nog inte bara för mig själv utan även för många av de andra komikerna.

I kronologisk ordning: Big Ben, söndag.
Jag vet inte varför, men det är sällan jag funkar där. Kvällen blev lång, folk blev fullare och jag blev sämre. Svårare än så kanske det inte är. Jag bestämde mig dock för att det var sista gången jag körde där.

Boulevardteatern, måndag
Underbart, fantastiskt, skitroligt! Alla komiker gjorde sitt absolut bästa. Om jag ska framhålla någon, så kan jag inte det, för vi jag kanonbra. Därför skriver jag alla våra namn här också. Alla vi som var bra: Martin Krantz, Rudolf Teichler, Björn Johansson, Annika Lindhe, Kadir Meral, Jovan Siladji, Erika Sjöwall (som ju är jag...), Anders Kettunen, Per-Olof Fahlborg och Niklas Andersson. Gud, vilken kväll! Pussar och kramar till Özz, Jakob, Janne och Klas för att vi fick komma! Vi kommer så otroligt gärna tillbaka och bevisar att Göteborg inte är att leka med!

Komikaze, tisdag
En mycket märklig tillställning. Nog för att jag har gigat för få deltagare, men aldrig tidigare av den här kalibern. Trots detta kände jag mig mycket nöjdare med detta gig än det jag gjorde på Big Ben, där skratten var så oerhört mycket större. På Big Ben var jag inte närvarande, men här kämpade jag på och var fokuserad. Trots att det inte gav mycket resultat. Dock fungerade sången någorlunda. Och till mitt eget försvar bör kanske tilläggas att alla komiker hade exakt samma problem. Johan Sköld sade det bra: "Jag seglar inte, jag ror i tjära...!"

Sammanfattningsvis tre mycket lärorika dagar. Nästa gig blir på tisdag då jag ska till Trampolin i Göteborg. Ska se om jag hinner skriva något nytt tills dess. Skit också, deklarationen...

4 comments:

Anonymous said...

Ett tips om deklarationen
Lämna in redan i februari som förr

Anonymous said...

Visst skall vi leka i Göteborg
Glada laxars stad

Anonymous said...

Jag lämnar redan in deklarationen i februari. I och för sig februari året efter, men ändå...

På tisdag ska jag stalka dig igen. Tack för en fantastisk vecka i Göteborg vännen! Du gjorde fantastiskt ifrån dig.

Många kramar och hälsa din man

Erika said...

Björn: Om jag var fantastisk, så var du strålande!

Ses på tisdag!