Tuesday, April 15, 2008

Respekt

Igår var det standup på Respekt. Förra gången jag var där, var det otroligt lite folk, men så var inte fallet på måndagskvällen. Ett helt gäng från Skanska satt och drönade lite i mitten samt flera sällskap runt omkring. Vad jag inte riktigt gillade var att två servitriser gick omkring och serverade, plockade av, tog emot beställningar och betalning samt stod och pratade med varandra (!) i mitten av lokalen. Det tar verkligen fokus från det som händer på scenen.

Trots att det var en ganska stor publik var det rätt tungt. Jag hade tänkt att filma mig själv, men valde att avstå, då jag tänkte att resultatet skulle vara missvisande. Vad jag menar är att det på en sådan film bara kommer att höras enstaka skratt.

Annika Lindhe var mycket charmerande som MC. Ja, charmerande är det rätta ordet. Man gillar henne på scen och hon bjuder verkligen på sig själv. Hon dansade precis före min entré och precis innan jag sprang upp på scenen, bestämde jag mig för att försöka återkoppla det till Let´s Dance, vilket var oerhört korkat, då jag inte sett programmet. Jag kom ju inte ens på vad den bögigaste jurymedlemmen heter. Så jag började om: sade något om att det inte blev bra, sprang av och presenterade mig själv och körde sedan från början. Och det gick jättebra!

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag var mycket nöjd med kvällen. Och jag tyckte att Björn Johansson och jag var bäst ikväll igen (se Gotebar nedan). Ett plus var ju också att spotlighten i andra akten ändrades från grönt till sedvanligt gulvitt!

No comments: