Monday, April 7, 2008

mer om konferencierskapet...

Att vara konferencier innebär ofta att publiken inte riktigt ser en som komiker. Man presenterar komikerna och är lite lagom mysig och rolig runt omkring. T.o.m. lika rolig som komikerna. Men det spelar ingen roll. Presentatör...

Jag har uppträtt i sammanhang där jag både varit konferencier och komiker. Inte bra! För komikerjaget, alltså. Folk ser en främst som konferencier. Man kan t.o.m märka skillnaden mellan att småprata med publiken och köra material. Fast det kan i och för sig också bero på att man är ovan vid att "varva" så att publiken märker skillnaden.

Men som nu i fredags, i Skällinge. Jag körde inget material alls, utom i sången. Alltså uppfattade inte publiken mig som komiker. Jag var den som presenterade komikerna och var lite lagom mysig och rolig runt omkring. Lika rolig som komikerna? Spelar ingen roll. Presentatör...

Imorgon blir det Trampolin i Göteborg.

1 comment:

Anonymous said...

Upp med hakan
Alla vet att du är rolig