Wednesday, May 14, 2008

Återigen lite könsliga funderingar...

När jag är ute på klubbar händer det ofta att det, efteråt, kommer fram folk som vill prata. Oftast killar som är allt från salongsberusade till dyngraka. Det brukar gå till på ungefär samma sätt. De kommenterar något av det jag sagt, därefter brukar de gå över till att prata om sin egen förträfflighet. Liksom för att hävda sig. "Jag har också barn. Jag har en kompis som är kusin med Björn Gustavssons gamla mellanstadielärare. Jag var statist i SVT:s Isprinsessan. Får jag ligga med dig?"
När berusade tjejer kommer fram till manliga komiker efter deras gig är det mer: "Fy fan, vad bra du är! Du är så jävla rolig! Och skitcharmig! Får jag ligga med dig?"

Tror jag föredrar det senare alternativet...

3 comments:

Anonymous said...

Jag föredrar båda alternativen.
/jesper m. sjöberg

Anonymous said...

Med all respekt...vad väntar du dig i den miljön?
Du är attraktiv, begåvad....
Männen är ofta idioter, komplexfyllda och vet inte hur man närmar sig en kvinna överhuvudtaget
än mindre dig

Anonymous said...

Du har så rätt. Detta har faktiskt hänt några gånger, helt otroligt.

Ett par gånger har det varit kvinnor som tyckte jag var rolig och charmig. Någon gång har det hänt att de var under 45 också.

En annan gång var det en man. "Jag har också blivit dumpad, så nu riktar jag in mig på män. Intresserad? Jag kan vara rätt rolig", sa han.

Jag tror inte han skulle approachat Rulle på samma sätt ;)