Sunday, May 11, 2008

Teknikens under...

Jag har aldrig sagt att jag varit i närheten av att vara ett tekniskt geni. Tänker inte säga det nu heller. Så här var det i fredags:

Jag var på plats på avtalad tid och började bära in två högtalare med tillhörande stativ, keyboard, mikrofon, mikstativ, notställ, fiol, CD-spelare, kablar m.m., m.m. Det var när allt skulle kopplas ihop något gick på tok. När klockan var halv nio och man frågade om vi kunde köra igång, hade jag fortfarande inte fått ljud i micken. Fasiken! När vi väl fått ljud i skiten, hade vi redan dragit över starttid, varför vi inte hann testa ljudet. Det var bara att köra igång. En av IT-killarna fick vara min "ljudcoach" och hela giget funkade rätt bra trots mackelmang med ljudet. Jag gjorde helt enkelt en grej av det.

Dessutom kördes hela uppträdandet via länk till Varberg. Det blev ju också en kul grej som funkade bra hela upplägget. Plus lite andra grejer. Blev mycket "här och nu". Som tur var hade jag satt igång klockan så jag hade exakt koll på tiden, annars hade jag definitivt dragit över. Det blev mycket materialstrykande.

Sedan körde jag några sånger och lite violinspel, samt en kortare, mer allvarsam, kåserande del. Kändes bra!

Nöjd!

No comments: