Wednesday, May 7, 2008

Sen kväll på Gotebar

Det blev långt igår på Gotebar i Göteborg. Jag tror att vi var 13 komiker som körde. Men det var faktiskt inte så jobbigt, för alla gjorde bra ifrån sig. Jag nämner speciellt Stina (som jag inte fick efternamnet på), Eric Löwenthal, Jesper Sjöberg och Khalid Geire. Stina har jag aldrig sett förut, men hon hade en charmig stil. Man gillar henne direkt på scen, liksom. En annan komiker som är charmig är Jesper Sjöberg, även om han verkade flumma runt i huvudet lite på scen. Han kommer dock undan med det, beroende på att folk gillar hans sätt. Och jag skrattade gott åt det mysiga i det... (konstigt formulerat, eller...?) Sedan var han en av få som körde mycket publiksnack och det uppskattar jag. (Jag hade själv lite sådana intentioner, men jobbade mer på att få ordning på mitt nya material.)

Eric körde en massa nya grejer, vilket han gjort redan förra veckan på Komikaze. Här fick rejält med pröjs för det. Han är en rutinerad räv, Eric, som jag uppskattar mycket!

Khalid är väl alltid kanon. Fast i den långt utdragna kvällen, fick han ingen möjlighet att hålla på så länge som det förmodligen var tänkt ifrån början. Han skulle med tåget. Sköna funderingar!

För egen del funkade allt bra. Jag körde en del nytt och en del asgammalt, som jag inte kört på kanske två år samt lite tillägg. Jag var nöjd och det verkade publiken också vara.

Ja, om ni undrar: Björn Johansson var också bra, såklart!

No comments: