Saturday, March 27, 2010

Succé i Skällinge!

Som vanligt! Det är så fantastiskt kul varje gång! Standupkvällen i Skällinge bygdegård är årets höjdpunkt! Verkligen! Jag skulle vilja säga så här: snart kommer Sveriges komiker att stå i kö för att köra i Skällinge.

Jag kände mig inte jättetaggad inför gårdagkvällen, med tanke på att jag kört morgonradio två dagar. Rätt trött helt enkelt. Men det försvann så fort man kom in i bygdegården. Fullt med folk, skratt och härlig stämning redan från början.

Jag konfade som jag alltid måste göra i Skällinge, nämligen med mycket skämt kopplade till publiken och företeelser från byn. Sånt material man använder här och nu (och aldrig mer...) och en hel del improvisationer utifrån snacket med publiken.

Sen körde Fritte Fritzson och Anders Celin, och efter paus Khalid Geire och slutligen Martin Svensson. Alla var strålande! Helt enkelt outstanding! Efter varje komiker tänkte jag på nästa i termer av: stackars NN! Hur ska han kunna toppa det här? Och varje gång gjorde han det! Det var helt grymt! Det fanns ingen dip någonstans. Alla gjorde verkligen skitbra ifrån sig!

Vi stannade kvar en bra stund efteråt och fick mycket ryggdunkar, beröm och lovord. Även under dagen har jag fått oerhört fin respons på gårdagkvällen.

Läs gärna också Martin Svenssons blogg.

Tackar allra ödmjukast till mina fantastiska kollegor: Fritte, Anders, Khalid och Martin. Välkomna tillbaka!

Dagens fråga: Hur många utropstecken innehåller ovanstående text?

No comments: