Tuesday, March 30, 2010

Rolig och orolig tid

Jag har en skitkul vecka bakom mig, är mitt i en annan och möter en tredje skojig sådan, nästa vecka.

Jag har jobbat i radio nu några dagar förra veckan och det är verkligen jätteroligt. Vill göra mer! Och ska också imorgon och på torsdag. Sen får det vila tills det är dags för Måndagspanelen tillsammans med Geta den 19 april.

Jag har den senaste tiden inte känt mig så sugen på standup längre. Vet inte riktigt varför. Jag har känt mig dålig, inte attraktiv på marknaden (standupmarknaden, alltså;-), vilket har medfört att jag inte ens orkat försöka skriva nytt material. Spiralen rör sig neråt... Tungt. När jag sedan har gigat har jag känt mig ännu tråkigare eftersom jag bara ältar samma gamla saker hela tiden. Ingen blir gladare av det.

Men i fredags kände jag faktiskt att jag är rätt okej. Eller som vi kvinnor brukar säga: inte så jävla dålig, ändå. Nu körde jag ingen regelrätt act, men att konfa är tamejfan inte det lättaste. Och det gjorde jag riktigt bra i fredags!

Det är nog dags att ta sig i kragen, helt enkelt! Men först radio, sedan påsk och därefter sticker familjen Sjöwall till Prag!

1 comment:

Rulle said...

Bästa fru Sjöwall
Varför är det så svårt att förstå att Ni är utomordentligt bra på det Ni gör
Glad Påsk och Prag