Monday, November 23, 2009

På kurs...

I helgen höll jag i en kurs i nybörjarstandup på Redbergsskolan i Göteborg. Det var Vuxenskolan som för andra gången anlitade mig som "lärare". Och jag tackade ja utan tvekan den här gången, vilket visade sig vara ett bra drag. Det är verkligen jätteroligt att hålla i en sån här helgkurs. Eller kurs och kurs... det blir ju mer som en slags workshop där alla får komma till tals och man diskuterar material o.s.v. Det är ungefär som de workshops jag själv deltagit i. Med skillnaden att nu var det jag som ledde projektet. Plus det faktum att jag är mer mentalt trött nu än vad jag är då jag själv betalar för kursen. Som ledare sitter jag på helspänn hela tiden och verkligen anstränger mig för att hålla hjärnverksamheten på topp.

Men som sagt. Riktigt roligt var det! På tisdag kommer några av dessa adepter att uppträda på Redbergsteatern kl. 19.30 och nästa vecka, den 3 november kör ytterligare några på TICK. Själv tänkte jag då resa till Linköping...

1 comment:

Rulle said...

Hoppas du blir läro-rik med åren