Thursday, November 12, 2009

Kul kväll på Dockan!

Det är rätt fantastiskt vad den klubben utvecklats. Jag var med första sommaren, då den var situerad i restaurangen bredvid Elephanten och då var det ganska glest bland publiken. Jag tror t.o.m. att någon kväll blev inställde p.g.a. det. Men nu! Nu är det ju fullt varje gång. Och det är ganska mycket nytt folk som kommer och kollar också, alltså inte bara stammisar. Om bara fler krögare kunde inse att det är den här vägen man ska gå. Bita ihop när det är surt. Hålla ut. Till slut kommer publiken i alla fall och det där då pengarna trillar in.

Igår var en jättebra kväll på Dockan. Den kanske blev lite lång, så jag var tvungen att åka innan Martin Krantz avslutat. Vet inte om det blev långt p.g.a. att flera komiker drog över lite grand. Det kändes så i alla fall. Dock kan jag lugna alla bloggläsare med att jag inte drog över tiden. Så det så! Jag gick i alla fall på nästan först och hade redan från början intalat mig att försöka mig på en lite mer "framåtlutad" stil. Alltså samma material, men en annan leverans. Ett gammalt kärt uttryck: jag försökte pumpa in energi i lokalen, kanske inte är exakt vad jag gjorde, men jag gjorde mitt bästa för att vara lite mer på i min act. Jag tror ingen mer än jag själv såg någon skillnad (möjligen Martin Krantz, för honom hade jag diskuterat detta med innan...), men det kändes i alla fall som en skillnad. Bra också, faktiskt. Ska försöka gå igenom mitt material och fundera på hur man levererar det med den energinivån.

Nu tänkte jag klä på mig!

För övrigt måste jag nämna Marcus Johansson och Ludde Samuelsson som gjorde skitbra gig igår. Och Martin Krantz, förstås, som ju är stabiliteten själv, men jag såg bara de första minuterna av hans framträdande. Är dock övertygad om att fortsättningen var lika finfin som inledningen.

2 comments:

Mats Andersson said...

Kul att du gillar klubben!

Ska rätta dig lite grand om inledningen av klubbens historia.

Första sommaren hade vi gott om folk i publiken, det var efter flytten till Elephanten som vi tappade publik så vi fick ställa in en kväll på höstsäsongen ifjol. Men sedan dess har publiken ökat stadigt och det är precis som du säger, man måste ha tålamod. Folk hittar inte dit från början.

Restaurangfolket har gjort ett hästjobb och satsat pengar på annonsering och annat och lyssnat på våra tips och råd. De har sina kontakter och erfarenheter, vi har våra. Sammarbetar man och inser att det inte går att köra på sitt eget sätt till 100% utan man måste kompromissa ibland så går det oftast att komma fram till en bra lösning.

Sen är det alltid lättare att motivera att få vara kvar om det inte kommer folk när komikerna uppträder gratis.

Ja, jag såg en viss förändring hos dig som jag inte kunde sätta fingret på. Bra jobbat!

Och jo, Martin Krantz var bra även de minuter du missade honom.

Rulle said...

Vilken lättnad när flickorna inte går över tiden