Sunday, November 8, 2009

Hade ett jätteroligt jobb i fredags. BB, förlossning, gyn. och barnmottagningen på Varbergs Sjukhus som hade höstfest. 5 män och 65 kvinnor - en ståuppkomikers våta dröm när det gäller publik. Tänk också alla underlivsskämt! Kan inte bli bättre! Fick till ett publiksnack som var helt fantastiskt! Och insåg också att jag nog måste försöka jobba på att få ihop publiksnacket med materialet. Det blir ett glapp där, som jag medvetet måste försöka fixa till. Jag har en idé där tills på onsdag då jag ska till Malmö och Garva.

Jag hade med mig två supportrar också, dels min man som stöttade med ljudet, dels en av mina två bästa vänner (de två är gifta...) som var hemma hos oss under fredagkvällen och som följde med som rent sällskap (eller för att slippa sitta hemma med tonåringarna...). Det hör till saken att han är präst och har också så varit i Varberg ganska många år, varför många festdeltagare kände igen honom. Efter en liten stund tog en, aningen överförfriskad, dam mig åt sidan och viskade: "Men Erika. Jag undrar bara: Varför har du prästen med dig?" Och jag sade som det var att han ändå bara satt hemma hos oss i köket och det var lika bra att ta honom med sig.

1 comment:

Mats Andersson said...

Psst! Du ska till Dockan på onsdag. Inte Garva.