Thursday, December 11, 2008

Årets sista

Efter att ha hastat från dotterns teaterföreställning letade jag mig fram till Jazzhuset och Kul på Svenska. Där var vi tvungna att vänta in publiken och kom inte igång förrän nästan tjugo över åtta. Jag är rätt nöjd med mitt eget gig på dryga tio minuter, men tyckte nog inte att jag fick tillräckligt mycket betalt i skratt. Publiken kändes lite otrygg och avvaktande. Jag vet inte hur andra avdelningen var, men där skulle Martin Krantz fria till sin Jonna, så det blev säkert alldeles lysande. Och Ove Haugen är ju heller inte fel.

Direkt efter mitt framträdande sprang jag upp på Avenyn och Ruby´s. Där hade både Niklas avverkat sin eminenta publikuppvärmning (ja, jag såg ju inget av det, men jag förutsätter att det var så bra som det brukar) och Hasse Brontén gått på. Jag såg inte hela hans gig, men en sån skön stil han har! Sprittande energi på högvarv liksom... Där började jag undra om det verkligen var en speciellt bra idé att gå på efter honom... Visserligen med en paus emellan, men ändå. Jag är ju bra mycket lugnare i min leverans. Dum som jag är nojar jag ibland på såna saker som att jag inte kan gå på efter en "för bra" komiker, eftersom jag är så mycket sämre... (Ja, jag skrev ju att jag är dum...!)

Efter paus gick Niklas på igen och sedan jag. Det funkade utmärkt! Jag glömde en del grejer och petade runt i materialet lite, men på det hela taget är jag nöjd med gårdagens gig på Ruby´s. Jag har inte alltid varit det där, men igår tycker jag nog att jag bör känna mig tillfreds.

Och sist Soran som också var kanonbra!

Tittade förresten på Kul på Svenskaklippet och inser nu att det inte var så dåligt som jag tyckte igår. Jag är väl rätt bra ändå... ;-)

No comments: