Thursday, January 31, 2008

Malmö Comedy Festival

Lite sent kanske att blogga om något som hände för flera dagar sedan. Men i alla fall...

Det var skitkul i Malmö. Kanske inte jättemycket mitt eget uppträdande, men att vara där, att vara med, att vara på plats. Grymt!

Jag vet inte om det gick bra eller dåligt för mig på rosa scenen. Det var alldeles för lite folk för att kunna bedöma det. Två i en hörna, tre i en annan... Kanske borde jag inte sjungit... Jag vet inte. Anledningen till att jag gjorde valet ATT sjunga var för att just det hade gått så bra dagen innan i Halmstad. Så det kändes rätt. Men kanske inte just här.

I vilket fall var det kanon att se så mycket ståupp på en och samma dag. Speciellt uppskattade jag Måns Möllers barnbok! Och så älskar jag Lasse Nilsens Hello, även om jag sett den många gånger.

På kvällen blev det efterfest! Jag fick möjlighet att åka hem med Eric Löwenthal, men glömde av någon anledning att min egen bil stod i Falkenberg och borde lotsas hem på något sätt. Oooops! Visst ska man låta bli att köra bil när man är onykter? Slutresultat: min man fick komma och hämta mig. Men vadå? Klockan var ju ändå bara halv 4!


Slutligen vill jag bara säga att det var ett jättebra evenemang (Tack MACK, Oslipat, Slagthuset)och alla "gula t-shirts" jobbade på som attan! Jag är jättetacksam för att jag fick komma och hoppas verkligen att jag får komma även nästa år!

Och vilken kul fest!!!

No comments: