Wednesday, January 30, 2008

Fullt ös i Tylöhus (...taskigt rim... eller inget alls, när man tänker efter faktiskt...)




Så här såg det ut: när Andreas och jag underhöll vid en slags forbildning för tio medlemmar ur Handels på Tylöhus i lördags.

Dagen började redan kl. 12.00 för dessa tio samt mina teaterkollegor Anna-Karin och Gunilla som körde igång med föreläsning om härskartekniker. Vid halvfyratiden var det dags för Andreas och undertecknad att äntra scenen som den undergivna butikschefen Pia samt den sexfixerade Bosse. Gunilla spelade den hätska Gunnel och Anna-Karin mesen Annika. Jag gjorde också en liten timid jokerdebut, vilket faktiskt funkade.

Senare på kvällen kom då underhållningen (se bilder ovan). Jag körde standup i ca 20 minuter, varvid Andreas tog över med sina vemodsvisor. Efter två låtar av sorgsenhet gick jag in och spelade ägg och fiol, dock ej samtidigt, då vi tillsammans fick upp glädjen och igång skratten igen. Ett kanongig, helt enkelt.

Intressant var också att vi körde helt utan ljudanläggning, eftersom publiken endast bestod av tio personer. Intimt och skönt, tycker jag. Dock fick vi i efterhand veta att en av dessa tio var hörselskadad och hade inte hört ett skit. Något att fundera på!

1 comment:

Anonymous said...

Blev han utröstad....den döve?